Fotowoltaika dla firm - opłacalna inwestycja

Dodano:
8/25/2020
Czytaj dalej
Profit


Nawet 25% więcej zysku z własnej mikroinstalacji.

Technologia


Najlepsze komponenty znanych producentów z listy Tier 1

Opieka


Profesjonalna i kompleksowa obsługa

Finansowanie


Najlepsze finansowania dostępne na rynku

Czy panele fotowoltaiczne to technologia zarezerwowana wyłącznie dla Klientów indywidualnych?

Nie! Również jako mikro-, mały lub średni przedsiębiorca z powodzeniem możesz wejść w rolę prosumenta energii słonecznej i pozyskiwać darmowy prąd ze słońca. Zyski są nie tylko materialne! Dowiedz się więcej na temat OZE oraz inteligentnej energii prosto ze słońca, którą pozyskasz razem z Polenergia.

Przedsiębiorca prosumentem

Poprzez nowelizację ustawy o OZE rozszerzono definicję prosumenta energii, czyli użytkownika sieci energetycznej, który z jednej strony wytwarza, a z drugiej konsumuje prąd (słowo „prosument” jest połączeniem „producenta” i „konsumenta”).

Prosumentem, który wytwarza darmowy prąd ze słońca na własny użytek, może być więc nie tylko osoba fizyczna, na przykład właściciel domu jednorodzinnego, ale również:

• jednostka należąca do samorządu terytorialnego,

• spółdzielnia lub wspólnota mieszkaniowa,

• związek wyznaniowy,

• przedsiębiorca.

W tym ostatnim – najbardziej interesującym nas dziś punkcie – warto zaznaczyć, że przedsiębiorca wchodzący w rolę prosumenta wybiera mikroinstalację o mocy maksymalnie do 50 kW. Dodatkowym ograniczeniem jest to, że produkcja energii nie może być wiodącym przedmiotem działalności danej firmy. Ale skoro prowadzisz, przykładowo, serwis samochodowy, pizzerię, salon fryzjerski czy sklep, ten punkt w ogóle Cię nie dotyczy.

Podsumowując, jeżeli prowadzisz firmę i chcesz skorzystać z zalet, które gwarantuje energia prosto ze słońca, możesz to zrobić na analogicznych zasadach jak indywidualny prosument. Dowiedz się, ile zyskujesz dzięki inwestycji w nowoczesne panele słoneczne dostarczane przez Polenergie.

Redukcja kosztów dzięki inteligentnej energii słonecznej

Maksymalizacja zysków i optymalizacja kosztów to jedna z podstawowych zasad w biznesie. Poprzez OZE, a w szczególności fotowoltaikę można rzeczywiście zminimalizować wydatki związane z konsumpcją energii. Nie jest tajemnicą, że prąd drożeje i będzie drożeć. Zdaniem ekspertów, już niedługo polscy przedsiębiorcy będą płacić za energię elektryczną jeszcze więcej, szczególnie w porównaniu do innych państw członkowskich UE. Niestety, nie jest to dobry prognostyk, jeśli chodzi o konkurencyjność gospodarki.

Panele słoneczne to gwarancja obniżenia rachunków za prąd, ale zawsze należy kierować się indywidualnymi potrzebami. Skoro mieszkańcy gospodarstwa domowych powinni konsultować się z ekspertami w celu oszacowania opłacalnej mocy i charakterystyki instalacji, to w przypadku obiektów firmowych, w których potrzeby energetyczne są dużo wyższe, jest to wręcz obowiązek.

Co do zasady, projekt i montaż wydajnej instalacji solarnej dla firmy jest nieco tańszy niż w gospodarstwie domowym. Sama inwestycja zwraca się już po 4-5 latach. Poprzez system opustów możesz korzystać z energii wprowadzonej do sieci przez cały rok, więc nie martwisz się na przykład gorszymi warunkami atmosferycznymi w miesiącach zimowych.

Inteligentna energia – budowanie pozytywnego wizerunku firmy

Ruchy ekologiczne działają od wielu lat, ale dopiero od stosunkowo niedawna mogą liczyć na znacznie szersze wsparcie świata biznesu. Dzieje się tak za sprawą polityki wizerunkowej opartej między innymi o CSR (społeczną odpowiedzialność biznesu). Pod działaniami środowiskowymi podpisuje się dziś wiele firm z najróżniejszych branż. Za ekologiczne gesty w duchu CSR uznaje się między innymi:

• redukcję zużycia papieru,

• świadomą gospodarkę odpadami,

• obniżenie zużycia wody, energii i odpadów,

• wsparcie dla lokalnych i globalnych akcji klimatycznych i przyrodniczych.

Doskonałym potwierdzeniem rzeczywistego zainteresowania ekologią i ochroną planety jest inwestycja w OZE, a konkretnie panele fotowoltaiczne, które zapewniają darmowy prąd ze słońca. Co więcej, Twoje zaangażowanie jest dosłownie widoczne, już po pierwszym spojrzeniu w stronę budynku firmowego.

Inwestycja w fotowoltaikę jest przejawem nowoczesnego podejścia do biznesu. Symbolizuje długofalową politykę rozwoju, ponieważ tego typu inwestycja ma przynosić korzyści na przestrzeni dziesiątek lat.

Fotowoltaika dla firmy – od czego zacząć?

Na początku przeanalizuj rachunki za energię elektryczną. Czy charakter Twojej działalności wiąże się z dużym zużyciem na terenie biura, zakładu, sklepu, magazynu czy hali? Następnie skontaktuj się z ekspertami naszej firmy: Polenergia. Otrzymasz kompleksowe wsparcie merytoryczne.

Ważnym atutem zakładania instalacji na terenie firmy jest dostępność potencjalnie większej przestrzeni niż w domu. Na terenie przedsiębiorstwa można na przykład użyć dachów i gruntów, szukając najlepszej lokalizacji dla paneli słonecznych, które powinny być skierowane na południe.

Nasi fachowcy analizują, ile mocy potrzebujesz do zasilenia swoich urządzeń firmowych i jaki margines należy przewidzieć, biorąc pod uwagę przekazywanie nadwyżek do ogólnej sieci. Każdy detal może mieć znaczenie, dlatego podejście do klienta jest w pełni indywidualne.

Specjaliści Polenergii doradzają również w kwestii pozyskiwania dotacji czy atrakcyjnych pożyczek i kredytów. W rezultacie koszt instalacji jest możliwie jak najniższy, więc inwestycja zwraca się już po kilku latach, od pierwszego dnia zapewniając oszczędności pod względem zużycia energii.

Podsumowując najważniejsze fakty

• przedsiębiorstwo również może być prosumentem energii – od czasu znowelizowania ustawy o OZE,

• panele słoneczne mogą być założone zarówno na dachu budynku firmowego, jak i na gruncie,

• energia prosto ze Słońca zapewnia nie tylko darmowy prąd, ale i pozytywnie wpływa na budowanie wizerunku proekologicznej, świadomej, zaangażowanej społecznie firmy,

• w zaprojektowaniu i wykonaniu instalacji dostosowanej do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa pomagają eksperci Polenergii.

Inspirujących przykładów ze świata biznesu nie brakuje. Na przykład sieć supermarketów Dino do początku 2021 roku zamierza zamontować instalacje solarne na dachach 400 sklepów. Czy w skali swojego biznesu również zdecydujesz się na produkcję energii prosto ze słońca?