Trendy w fotowoltaice na 2021 rok

Dodano:
2/12/2021
Czytaj dalej
Profit


Nawet 25% więcej zysku z własnej mikroinstalacji.

Technologia


Najlepsze komponenty znanych producentów z listy Tier 1

Opieka


Profesjonalna i kompleksowa obsługa

Finansowanie


Najlepsze finansowania dostępne na rynku

Początek roku jest doskonałym momentem na zaprezentowanie trendów i tendencji na kilkanaście najbliższych miesięcy. Sprawdź, w jakim kierunku będzie rozwijać się fotowoltaika w 2021 roku. Co będzie miało największe znaczenie i na co zwrócić uwagę?

Rozwój w dobie pandemii

Wprowadzenie ograniczeń pandemicznych w skali Polski i świata wpłynęło na każdą gałąź gospodarki, przynosząc wiele strat, ale i pewnych sprzyjających rozwojowi okoliczności. Fotowoltaika jest jedną z branż, które przeżywają ciągły wzrost pomimo kryzysowej sytuacji. Nic więc dziwnego, że wśród trendów na 2021 rok prognozuje się dalszą poprawę wyników sprzedaży instalacji solarnych.

Branża fotowoltaiczna z natury jest innowacyjna i nowoczesna, dlatego dobrze radzi sobie z adaptacją do bieżącej sytuacji. Istotną tendencją w kolejnych miesiącach będzie dalsze udoskonalanie procesów konsultingowych, sprzedażowych i serwisowych. Spotkania z wykorzystaniem narzędzi online, zdalna pomoc czy rozwój w przestrzeni internetowej to tylko wybrane przykłady, jak w 2021 roku trzeba odpowiadać na występujące utrudnienia. Im sprawniej dana firma radzi sobie na tym polu, tym lepszych wyników sprzedażowych może spodziewać się na przestrzeni najbliższych tygodni, miesięcy i lat.

Nastawienie na ochronę środowiska

Kolejnym z istotnych trendów przewidywanych na 2021 rok jest dalszy rozwój branży zorientowany na kwestie ekologiczne. Wiele klęsk żywiołowych z ostatnich lat potwierdziło, jak ważne jest wzięcie odpowiedzialności za losy planety. Fotowoltaika dla domu przynosi oszczędności, ale i przyczynia się do ochrony środowiska.

Wiodące marki fotowoltaiczne podkreślają, że w rozwoju technologii stawiają zarówno na wzrost wydajności czy optymalizację kosztów, jak i czynienie swoich produktów jeszcze bardziej ekologicznymi, przyjaznymi środowisku. Polityka środowiskowa i dalsze poszukiwania alternatyw dla energetyki konwencjonalnej jest trendem, który w najbliższych miesiącach i latach będzie w dużym stopniu determinował sytuację w branży fotowoltaicznej.

Popularyzacja magazynów energii

Rynek magazynów energii w Polsce jest jeszcze stosunkowo niszowy, ale już w 2021 roku będziemy obserwować jego rozwój. Ta tendencja nie powinna dziwić, biorąc pod uwagę fakt, jak ważne jest dla człowieka poczucie bezpieczeństwa. Fotowoltaika dla firmy czy domowa zawsze jest sporą inwestycją, dlatego istnieje zapotrzebowanie na rozwiązania, które chronią przed skutkami awarii. Przerwy w dostawach prądu – mające podłoże chociażby w klęskach żywiołowych – są problemem również dla posiadaczy standardowych instalacji fotowoltaicznych. Jeżeli jednak jest się właścicielem nowoczesnego, przydomowego magazynu, dysponuje się zapasem energii „na czarną godzinę”.

Fotowoltaika jako element CSR

Wiele polskich i światowych przedsiębiorstw inwestuje w fotowoltaikę z dwóch podstawowych przyczyn: poszukując oszczędności oraz budując wizerunek nowoczesnej, odpowiedzialnej społecznie firmy. Działania CSR zakładają nie tylko sam montaż paneli na budynkach przedsiębiorstwach, ale również dzielenie się z klientami czy kontrahentami informacjami na temat wielkości instalacji czy zaoszczędzonego dwutlenku węgla. To świetna promocja dla przedsiębiorstw, a zarazem dla samej branży fotowoltaicznej. W 2021 roku będziemy świadkami wielu podobnych sytuacji – firmy z różnych branż będą zaopatrywać się w instalacje słoneczne, a następnie informować klientów o tym fakcie.

Przystępność i atrakcyjność cenowa fotowoltaiki

Zgodnie z danymi IEA, czyli Międzynarodowej Agencji Energetycznej, w wybranych zakątkach świata promienie słoneczne już teraz są najtańszym z dostępnych źródeł energii. Czołowi producenci nieustannie dążą do tego, żeby wprowadzane na rynek produkty były jeszcze wydajniejsze i bardziej opłacalne zarówno dla prywatnych, jak i firmowych czy instytucjonalnych inwestorów. Ten trend będzie miał niebagatelne znaczenie w 2021 roku. Nowe dofinansowanie do fotowoltaiki w postaci rozszerzonego programu Mój Prąd czy dążenia producentów i firm montażowych uczynią z instalacji solarnych jeszcze dostępniejsze rozwiązanie.